איך לארגן יום הולדת בטבע לילדים?

כהורים לילדים קטנים היינו די נינוחים, גם כשהילדים הצמיחו שיניים ונגמלו מהחיתול! עד שזה הגיע ליום ההולדת שלהם. משהו ביום הזה תמיד לחץ לנו על נקודות רגישות, יכול להיות כי ימי הולדת הפכו לטרנד שבו כל יום הולדת יותר גרנדיוזי ומוגזם מהשני, וכמו הרבה הורים גם אנחנו רצינו להעניק לילדים שלנו חוויית יום הולדת מושקעת ובלתי נשכחת ושגם תשקף את מי שאנחנו כמשפחה.

מאז שאנחנו מכירים את עצמינו היינו אנשים של חוויות פשוטות ואיכותיות. תנו לנו קלאס במינימום מאמץ ואנחנו בפנים!

יום ההולדת של הקטן שלנו מתקרב, והתלבטנו איך אנחנו יכולים להרים חגיגה עם הפקה קטנה וחמודה ובלי שנצטרך לשלם הון על השכרת ג'ימבורי שלם. עכשיו כשמזג האוויר מתחמם ויש ימים שמשיים ויפים, הגענו למסקנה שמסיבת יום הולדת בחיק הטבע יכולה להיות חוויה מושלמת!

אירוע כזה מתאים לילדים (מלאי האנרגיה יש לציין) שלנו כמו כפפה לידץ הם אוהבים להיות בחוץ, במיוחד אחרי שרוב החורף הם היו בתוך הבית. ואם יש משהו שינתק אותם מהמסכים, אז מה טוב – זאת יכולה להיות הזדמנות מעולה לתת להם לפרוק אנרגיה באוויר הפתוח, ולבלות בטבע זה תמיד טוב.

אוקיי, עכשיו אחרי שהבנו שזה יכול להיות נחמד, צריך להפוך את הרעיון הזה למשהו מציאותי ונוח לילדים ולהורים שאיך לומר, אוהבים את אזורי הנוחות שלהם. איך עושים את זה?

אז החלטנו להוציא את הצדדים היצירתיים שלנו אל האור ולהפוך את יום ההולדת הזאת לאירוע בלתי נשכח, לכולם! התחלנו בבחירת מקום, נושא – כי אי אפשר בלי החלק האומנותי של ההפעלות – הכנו ארוחה גדולה ושכרנו מערכות ישיבה כדי שכולם יוכלו להנות מזמן המשחקים אבל בלי לוותר על קצת סתלבט. ואין כמו לשבת בפינת זולה באמצע הטבע!

אנחנו מודים, ברגעים הראשונים חשבנו שזה גדול עלינו, אבל לאט לאט הורדנו את התוכנית אל הקרקע וראינו שזה הרבה יותר קל ממה שחשבנו, והאירוע היה מיוחד ונעים בדיוק כמו שדמיינו אותו. 

אז איך לארגן יום הולדת בטבע לילדים, מאיפה מתחילים? לוקחים נשימה עמוקה ומתחילים מהצעד הראשון

יום הולדת בטבע לילדים

למה דווקא בטבע?

הרעיון של יום הולדת בטבע הגיע מתוך מחשבה שהילדים שלנו מבלים מספיק זמן בין הקירות, בין אם זה בבית הספר שלהם, בבית או בחוגים. ואם לומר את האמת, גם אנחנו מבלים רוב הזמן בין קירות המשרד והמכונית, אין כמו שבירת שגרה.

גילינו שהמרחבים הפתוחים הם פעילות מדליקה בפני עצמה, אתם תתפלאו עד כמה הילדים (כן גם דור הפלאפון) אוהבים לרוץ בחוץ, לטפס על העצים ופשוט להסתובב על המדשאות עם החברים שלהם. זה היה הסימן שהיינו צריכים עבור הילדים שלנו, תנו להם מרב להשתולל ולחקור והם לא צריכים גאג'טים.

אז החלטנו הגיע הזמן לשינוי מרענן משגרת בתי הקפה או מרכזי הבילוי. אפשר לצאת אל האוויר הפתוח. ואין כמו שמש טובה, אדמה ואוויר נקי להרים את מצב הרוח ולקבל מנת חמצן טובה וויטמין  D. כל זה בלי לשלם שכירות על חדר ילדים, או אולם קטן, מה כבר יכול לקרות? מקסימום כמה צלחות וכוסות שבורות. שכנענו את עצמנו די מהר, עכשיו צריך להבין איך לגרום לזה לקרות. 

עיצוב יום הולדת בטבע לילדים

איך לארגן יום הולדת בטבע לילדים?

1# שלב ראשון: בוחרים את המיקום

כדי לדעת איך לבנות את התוכנית של יום ההולדת וכל מה שיהיה מסביב, מומלץ להתחיל מבחירת המקום. זה יכול להיות בפארק השכונתי, בחורשה ליד הבית, במעיין או בחוף הים – כל מקום יכול להיות אחלה אופציה, רק תשימו לב שהחברים של הילדים שלכם יוכלו להגיע לשם בקלות.

שימו לב: כשאתם בוחרים את פינת החמד שלכם, אל תשכחו לוודא שמותר להבעיר אש אם אתם הולכים לעשות  מדורה או מנגל. שאין בעיה להשמיע מוזיקה במגבר ובכללי, שהמקום אידיאלי ליום הולדת לילדים קטנים. לדוגמא, שמורת טבע זה רעיון פחות טוב.  

2# שלב שני: בוחרים נושא למסיבה

אם יש לכם תקציב ואתם לא ממש בקטע של להפעיל 30 ילדים מלאי אנרגיה, אתם יכולים לבחור נושא שאתם רוצים שילווה את יום ההולדת של הקטנים שלכם ואז להזמין מפעיל או מפעילה שימלאו לכם שעתיים בכל טוב. בדרך כלל הם מביאים איתם את כל התפאורה, האביזרים הדרושים, התחפושות, מערכת הגברה, מצב רוח טוב ואם תרצו גם בר מתוקים – זה כמובן תלוי בכמה אתם רוצים להשקיע.

אתם יכולים לעשות הפעלות בשיטת האולד סקול ביחד עם ההורים – לשחק בחבילה עוברת, תופסת, משחק הכיסאות ויש עוד מלא רעיונות מגניבים. זה תמיד עובד ממש טוב ומכניס אווירה טובה וצחוק.  

אתם גם יכולים לעשות את יום ההולדת פרי סטייל, בלי תוכנית מיוחדת, זה נחמד אבל מניסיוננו הילדים מתפזרים וקצת יותר קשה לאסוף אותם סביב נושא הפגישה – שזה כמובן יום ההולדת של הילד או הילדה שלכם.

3# שלב שלישי: מצטיידים באוכל ושתייה

בין אם אתם מתכננים לעשות את יום ההולדת אחר הצהריים, או בשבת בבוקר – אם יש משהו שלמדנו על בשרנו, זה שילדים תמיד רעבים ברגע שהם יוצאים החוצה ומוציאים קצת אנרגיה. אז חוץ משולחן המתוקים של יום ההולדת עם העוגה וכל החגיגה, אולי תרצו להגיש כריכים, ירקות ופירות חתוכים, פיצות ועוד כל מיני מטעמים ומשקאות. אתם יכולים לבקש מכל הורה להביא אתו משהו קטן, או פשוט להכין את הכול ערב לפני.

אל תשכחו שאפשר להזמין מגשי אירוח לאירועים שיחסכו לכם כמה שעות טובות במטבח וגם יפציצו בבופה מרשים. יש לא מעט אפשרויות, הכול תלוי בתקציב שאתם רוצים להשקיע ביום ההולדת שלכם – כך או כך, אל תשכחו להביא אתכם מפות לשולחן, כלי הגשה, צלחות, סכו"ם ושקיות זבל כדי לנקות את המקום בסוף.

מתנפחים להשכרה ליום הולדת בטבע לילדים

4# שלב רביעי: דואגים לפינות ישיבה נוחות  

כשאנחנו ערכנו אתת מסיבת יום ההולדת של הקטן שלנו בטבע, כל הסיפור לקחת כמה שעות טובות של ישיבה בחוץ. היה לנו חשוב שגם לילדים יהיה מקומות לשבת ולנוח בהם וגם שההורים ייצאו בחוויה טובה, בלי גב תפוס ותנוחות עמידה לא נוחות השמורות להורים שמחכים שהילדים שלהם יסיימו עד שיהיה אפשר לחזור הביתה.

בדרך כלל ימי הולדת הם לילדים בלבד והתפקיד של ההורים הוא להיות המלווים. אנחנו רצינו לשבור את התבנית הזאת וליצור מעורבות חברתית בין כל האורחים. לכן, ארגנו מראש אזור ישיבה למבוגרים ואזור ישיבה לילדים.

אם יש לכם כמה מחצלות טובות, כריות ישיבה, כסאות ושולחנות, אז תוכלו לעשות את זה לבד. אם אין לכם, או שאתם פחות בקטע של לסחוב ציוד כבד, אנחנו ממליצים לשכור מערכות ישיבה נוחות בסגנון זולות להשכרה. הם גם נוחות מאוד ומאפשרות לכל האורחים לשבת בזמן שמתאים להם, וזה גם ממסגר את המתחם של היום הולדת ומעניק לו אווירה חגיגית.

כשזה מגיע להשכרת ציוד לאירועים, אצל עידנס יש הרבה אפשרויות שיהפכו את יום ההולדת שלכם לאירוע שכולם ידברו עליו.  

5# שלב חמישי: לא שוכחים לוודא שיש מספיק צל

אם אתם אמיצים כמונו והחלטתם ללכת על יום הולדת בחיק הטבע, אל תעשו טעויות של מתחילים, תוודאו מראש אם המקום מוצל. אם מודבר בחורשה שימו לב אם יש מספיק עצים, אולי איזה פרגולה נחמדה. לא משנה איפה אתם הולכים לחגוג את יום ההולדת של הילד שלכם, צל זה אחד האלמנטים הכי בסיסיים, בכל עונה בשנה.

אנחנו רוצים לוודא שכל האורחים יוכלו לשמוח איתנו בבטחה ולחזור הביתה בריאים ושלמים. מחסור בצל עלול לחשוף את הילדים והמבוגרים למכת חום ואנחנו ממש לא רוצים שזה יקרה. אפשר להתכונן לזה מראש ולתלות צלייה אם יש ברשותכם אחת כזאת. אם אין לכם צלייה אולי תשקלו להשכיר אוהל הצללה במיוחד לאירוע שלכם, זה יבטיח לכם חגיגה צוננת ונעימה.

6# התאימו את הקישוטים לאירוע

קישוטים ליום הולדת זה סופר חשוב בשביל להשלים את החוויה – אם אתם חוגגים בפארק בגדול שיש בו מדשאות, אולי תרצו לתלות כמה שרשראות של בלונים כדי להרים את האווירה. אנחנו חגגנו בחיק הטבע והרגשנו שפחות מתאים להתחיל לתלות על העצים בלונים וקישוטים מפלסטיק, מהסיבה הפשוטה שמהר מאוד אתם תמצאו את עצמכם רצים אחרי חתיכות של בלונים, קונפטי וסרטים מנייר. זה לא אומר שאתם צריכים לוותר על קישוטים (חס וחלילה!) אבל אפשר להתאים אותם לאווירה, אם אתם חוגגים על איזה נחל או בחורשה, אפשר לקשט עם סלסלות מקש, מפות כפריות, וגם האוכל עצמו יכול להיות חלק מהקישוט.

#7 דואגים לשדרג באטרקציות ליום הולדת

יופי, יש לנו כמעט הכול – עכשיו נשאר רק לשדרג את החגיגה עם אטרקציה משגעת ליום הולדת! בהתאם לגיל החוגגים, הזמינו כמה אטרקציות קלילות שיעסיקו את האורחים ויכניסו הנאה למסיבה שלכם. מניסיון שלנו – ילדים הכי אוהבים מתנפחים להשכרה, ואם זכיתם בבית פרטי עם גינה או אם אתם אפילו עורכים את האירוע בפארק – תוכלו מבלי בעיה להזמין מאיתנו מתקן שמתאים לגיל הילדים. לפעוטות יש לנו אפשרויות נוחות ובטוחות וילדים גדולים יותר תוכלו להזמין מתקני מים או אקסטרים משגעים.

אטרקציות נוספות שיכולות להתאים להפקת יום הולדת בטבע זה משקפי מציאות מדומה להשכרה, מולטימדיה לאירועים או שולחנות משחק מדליקים כמו פינג, פונג, שולחן הוקי ועוד. כשזה מגיע לאטרקציות ליום הולדת יש אינסוף אפשרויות – לכן נסו לחשוב על גיל הילדים ומשהו שיוכל להתאים גם לבנים וגם לבנות כדי שכולם יהיו מרוצים.  

ילדים חוגגים יום הולדת בטבע

#8 ריהוט משלים

בין אם אתם מתכננים לערוך מסיבת ילדים גדולה או קטנה – לא תמיד לכולנו יש בשלוף ציוד לכל האירוע. אז מה שאפשר משאילים מהשכנים, ומה שניתן קונים – אבל אם אתם רוצים לחסוך לא מעט כסף וכאב ראש, אז תוכלו פשוט לפנות לחברה להשכרת ציוד לאירועים ולסגור פינה רצינית עם כל מה שאתם עשויים להצטרך לאירוע: החל מכיסאות להשכרה, שולחנות, גנרטור להשכרה, שולחנות יצירה, מקררים, תאורה וכל מה שצריך כדי לקיים אירוע מושלם! כמובן, שיש להתחשב במורכבות וסוג החגיגה, אין שום יום הולדת שהוא אותו דבר 😊 אז יש לכם שאלות לגבי מה וכמה אתם צריכים להשכיר, אנחנו בעידנ'ס זמינים עבורכם תמיד לכל שאלה. 

#9 מומלץ: מכונות מזון

זה לגמרי המלצה ולא חובה, אבל מהניסיון שלנו זה הכי יכול לשדרג את האירוע שלכם ולפתור לכם את נושא האוכל והנשנושים בקלות: מכונות מזון להשכרה! החל מהכנת משקאות טעימים כמו שוקולוטה, סחלב ועד לפינוקים מדליקים כמו מפל שוקולד, מכונת צמר גפן או מתקן להכנת שווארמה, מכונת נקניקיות, פופקורן או ברד…תאמינו לנו: הילדים כל כך הולכים להתלהב, בשבילם זה הפינוק האולטימטיבי, ובשבילכם זה יכול לשדרג את חגיגת היום הולדת פלאים.

#10 לא לשכוח מיזוג אוויר

סעיף זה יהיה רלוונטי רק אם אתם עורכים את מסיבת יום ההולדת באזור בו יש לכם גישה לחשמל, אך הוא שוב: מיזוג אוויר. סביר להניח שאם אתם מתכננים יום הולדת בטבע, סימן שאתם עושים את זה בעונה החמה, או אולי באביב. בקיץ עשוי להיות חם מאוד, ולכן כדאי לדאוג לפתרונות מיזוג אוויר כמו מצננים להשכרה או מזגנים ניידים להשכרה, שניהם פתרונות נהדרים לימים החמים. באביב, במיוחד בחודשים הראשונים כשעדיין קריר (במיוחד אחרי השקיעה) כדאי להצטייד בפטריות חימום להשכרה שיוכלו לשמור על האורחים חמים ולספק לכם מקסימום בטיחות. 

הפעלות לילדים באוויר הפתוח – הזה כמה רעיונות מדליקים

  • בועות סבון, זה הכי פשוט בעולם לארגן את זה, ואם אתם תבלו ליד מקור מים אז זה בכלל מושלם – אפילו הילדים הגדולים ביותר לא יכולים לשבת בשקט כשהם רואים אלפי בועות סבון צבעוניות!
  • אם נפלתם על יום חם, אז מלחמת מים יכולה להיות ממש חגיגה ואין מקום טוב לזה אם לא בטבע! אתם יכולים להגדיל ראש ולבקש מההורים להביא סט נוסף של בגדים שיהיה להחלפה.
  • פיקניק בטבע בלי מדורה זה לא פיקניק! אם בחרתם לערוך את יום ההולדת בשעות בין הערביים עד הערב, אל תוותרו על צליית מרשמלו מעל המדורה ואפיית תפוחי אדמה, יש דברים שלא משתנים לעולם וחוויות ילדות ליד המדורה זה אחד מהם.
  • מרוץ שקים – כולנו זוכרים את הפיקניקים שבו תחרויות היו מקור האושר שלנו, ובואו נאמר את האמת, זה גם העסיק אותנו הרבה זמן. כל מה שאתם צריכים זה כמה שקים שהילדים יוכלו להיכנס פנימה ולהתחיל לקפוץ. 

אירוע מתוקתק מתחיל ברשימת TO DO

אנחנו יודעים שההכנות סביב יום ההולדת יכולות להיות מרגשות ומלחיצות. כולנו רוצים שהאירוע שלנו יהיה הכי מושקע וכייף. טיפ קטן שיעזור לכם לתפעל את האירוע כמו מקצוענים: לפני שאתם מתחילים עם ההפקה הגדולה, תעשו רשימה – על דף או בפלאפון – עם כל הדברים שאתם צריכים לדאוג להם כמו, מפעילה, להשכיר את הציוד לאירוע בזמן סידורים לאוכל ובעצם כל דבר שקשור לאירוע. אל תנסו לזכור בעל פה, זה יוסיף לכם עומס ומתח. במקום זה, רשמו הכול ואז כשהמשימה התבצעה, תוכלו לסמן ווי ליד ולשחרר את זה מהראש. 

כמה מילים לסיכום

לפעמים אנחנו גורמים לחיים להיראות מסובכים יותר ממה שהם יכולים להיות. עם קצת דמיון ותשומת לב, אפשר לגרום לכל אירוע, גם מסיבת יום הולדת לאירוע מיוחד ומדליק. היכולת לשמור את האירועים פשוטים, דווקא מוסיפה תחכום לאירוע.

המסקנה שלנו היא כזאת, ברגע שיש מרחב לרוץ בו, מקומות ישיבה נוחים להתרווח בהם וכמה נשנושים לנשמה – כל השאר זה בונוס. 

עכשיו להשכרה ב :
יש לכם שאלה או בקשה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
אולי יעניין אתכם גם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 137 ביקורות
×
js_loader
העגלה שלי
דברו איתנו ! אנחנו כאן לעזור